03 september 2009

Sony A550 med HDR-läge




Idag fick jag testa Sonys nya digitala systemkameror A550 & A850. Både Alfa 550 och 500 bygger på ny sensorteknologi (av typen CMOS) och Sony släpper även ett nytt superskarpt makroobjektiv (30mm 2,8 1:1) som jag fick förmånen att testfotografera med (se bilden).

A550 imponerade otroligt med det nya HDR-läget som snabbt tar två bilder med olika exponering och sätter ihop dem till en bild med utökat dynamiskt omfång, direkt i kameran. Läs mer om A550 på DPreview.

Sony A850 har fullstor 24megapixels sensor och har självklart högupplöst skärm och Sonys inbyggda bildstabilisering i kamerahuset, och utgör ett prisvärt alternativ till Sony A900 om man inte är sport/actionfotograf. Sony A850 har ett otroligt skönt grepp, även när man bara går omkring med den hängandes i handen.

Tyvärr kan jag inte publicera några testbilder från HDR-funktionen eftersom detta var 'pre production'-kameror, men jag lovar att det var en mycket imponerande funktion!

Mer information om kamerorna hittar du självklart på Sonys hemsida.
Bookmark and Share

Tipsa om detta inlägg på: facebook

Besök gärna mina hemsidor, stockholmsfotografen.se och photoboy.se för att se fler av mina bilder. Maila på info@stockholmsfotografen.se för frågor eller bokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar