20 augusti 2009

Iphone-anpassad hemsida



Idag har jag designat en Iphone-anpassad version av photoboy.se.

Om man besöker sidan med en Iphone känner den av det automatiskt och visar den Iphone-anpassade sidan istället. Om man klickar på plustecknet i Safari på sin Iphone kan man lägga till en snabb-ikon (favicon) på sin 'homescreen', bland de andra program man har installerade.

Sidan är anpassad i höjd och sida efter så att man slipper scrolla. Sidan börjar med lite info, telefonnumer och email, som är klickbara och då används direkt av Iphonen. Portfolions bilder går att ladda ner i Iphone-anpassad upplösning, så att besökaren kan använda bilderna i email, MMS och som bakgrundsbilder.

Vill du också ha en iphone-anpassad hemsida med egen Iphone-icon (favicon)? Jag utvecklar hemsidor anpassade för Iphone, och de fungerar även på senaste versionen av Iphone (Iphone 3GS). Ring mig på 0722-00 33 02 eller skicka ett email på info@stockholmsfotografen.se.
Bookmark and Share

Tipsa om detta inlägg på: facebook

Besök gärna mina hemsidor, stockholmsfotografen.se och photoboy.se för att se fler av mina bilder. Maila på info@stockholmsfotografen.se för frågor eller bokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar